شفاف سازی "وسین" در خصوص عملکرد واقعي سال مالي ۹۴ / سیگنال فروش "واتی"
نوشته شده توسط : بورس باز

افزایش سرمایه 1185 درصدی "شپلی"/ شفاف سازی "وسین" / آخرین وضعیت "واتی"

بورس پرس خبر می دهد:

نتیجه آخرین پیگیری ها از افزایش سرمایه 1185 درصدی "شپلی"

 

نتیجه آخرین پیگیری ها از افزایش سرمایه 1185 درصدی پلی اکریل از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها نشان از مراحل نهایی دارد و باید چند روز دیگر منتظر تصمیم مسئولان بود.

به گزارش بورسینس به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت افزایش سرمایه 1185 درصدی پلی اکریل ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها نشان می دهد بررسی های کارشناسی درخواست افزایش سرمایه در مراحل نهایی قرار دارد و تا دیروز نتیجه نهایی یعنی برگزاری جلسه کمیته برای بررسی افزایش سرمایه به دست نیامده است.

براساس این گزارش، این درحالی است که با توجه به ارایه مدارک مورد نیاز و همکاری و عزم جدی مسئولان پلی اکریل ، کمیته مربوطه احتمالا" در چهارشنبه جاری یا هفته بعد با برگزاری جلسه ای در مورد درخواست افزایش سرمایه " شپلی" تصمیم گیری خواهد کرد.

در این میان این احتمال هم وجود دارد که علاوه بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، درصدی هم از محل آورده نقدی تامین شود اما فعلا" قطعی نیست.

از سوی دیگر در جریان برگزاری نمایشگاه هفته پیش بورس، بانک و بیمه، بورس پرس موضوع افزایش سرمایه پلی اکریل ایران و ادامه توقف نماد این شرکت با مسئولان ارشد سازمان بورس را در میان گذاشت. مسئولان هم اعلام کردند با توجه به لزوم حمایت از سهامداران ، حداکثر مساعدت ها و همراهی به عمل خواهد آمد اما باید منتظر بررسی های کارشناسی بود.

با این اوصاف به نظر می رسد سهامداران این شرکت باید چند روز دیگر صبر کنند تا نتیجه افزایش سرمایه و سپس وضعیت نماد پلی اکریل روشن و نهایی شود.

"آکنتور" مجوز نگرفته دو مجمع ۳۱ تیر را لغو کرد و منفی شد

شرکت کنتورسازی که مجوز افزایش سرمایه ۱۲۵درصدی از تجدید ارزیابی دارایی را نگرفته ، ۲ مجمع سالانه و فوق العاده۳۱ تیر را لغو و به زمان معین دیگری موکول کرد و در روز مثبت بازار، منفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کنتورسازی ایران بعد از اعلام رشد 433 درصدی سود هر سهم سال مالی قبل (از 2829 به 15080 ریال) به دلیل انعقاد قرارداد 10 دی سال گذشته در خصوص تامین و تجهیز کلیه اصناف کشور به انواع صندوق (پوز) فروشگاهی و احتساب 201 هزار دستگاه، با رشد فزاینده قیمت هر سهم از 1200 تا بیش از 8100 تومانی ( 18 فروردین) روبرو شد اما در ادامه با افت قیمت به ارقام کمتر از 5 هزار تومانی رسید.

این شرکت سود هر سهم سال مال جاری را 25070 ریال پیش بینی کرده و دارای P/E حدود 1.9 مرتبه ایی است.

براساس این گزارش، "آکنتور" قصد داشت بعدازظهر پنچ شنبه 31 تیر، دو مجمع سالانه و فوق العاده (افزایش سرمایه) را برگزار کند و در پایان معاملات امروز با توقف نماد روبرو شود اما اقدام به لغو هر دو مجمع و اعلام زمان دیگری (صبح 21 مرداد در هتل المپیک) کرد و در روز مثبت بازار، با کاهش قیمت هر سهم به 4770 تومان رسید.

این در حالی است که مدیران کنتورسازی به رغم عدم دریافت مجوز سازمان بورس ، اقدام به اعلام زمان برگزاری مجمع فوق العاده کرده بودند که به نظر می رسد علت لغو دو مجمع هم همین موضوع باشد. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت قادر به دریافت مجوز می شود یا خیر؟

از سوی دیگر به باور برخی کارشناسان، این شرکت به دلیل مشکل نقدینگی ، توان پرداخت سود را ندارد که باید منتظر تصمیم مجمع و زمان بود.

هیات مدیره این شرکت 15 اسفند تصویب کرده ، سرمایه 20 میلیارد تومانی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به 45 میلیارد تومان برسد و صرف اصلاح بخشی از ارزش دفیری شرکت به ارزش جاری شود اما تاکنون سازمان بورس مجوزی برای این درخواست صادر نکرده است.

 

آخرین وضعیت "واتی"

 

واتی و صف فروش سنگین
 تحلیگران سیگنال فروش سهم را در محدوده 384-383 تومان صادر کرده اند
"حلما" معتقدست سهم تا 300-320 تومان اصلاح خواهد داشت

 شفاف سازی "وسین" در خصوص عملکرد واقعي سال مالي ۹۴

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت بیمه سینا براساس گزارش شفاف سازی در خصوص عملکرد واقعي سال مالي ۹۴ اعلام نموده که:

1- دلیل افزایش 327 درصدی ذخیره حق بیمه ناشی از تغییر طبقه بندی ذخیره ریاضی از سرفصل سایر ذخایر فنی به ذخیره حق بیمه در ترازنامه و صورت سود و زیان صورت های مالی منتهی به 29 اسفند ماه1394 می باشد که این موضوع در راستای الف) یکسان سازی فرمت گزارشات صورت مالی با سامانه های سنهاب بیمه مرکزی و کدال سازمان بورس ، ب) تامین نظر حسابرسان شرکت، ج) رعایت فرمت استاندارد تهیه و ارائه صورت های مالی شرکت های بیمه ای مطابق نظر بیمه مرکزی می باشد. (شایان ذکر است تغییر مذکور در عملکرد سال مالی 93 نیز اعمال و تجدید ارائه شده است)

2- رشد 4025 درصدی سرفصل سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی به دلیل سرمایه گذاری منابع نقدی حاصل از فروش پروژه ی آتی شهر می باشد که این رخ داد از زمان وقوع در اسفند ماه 94 از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی گردیده است.

3- دلیل صفر شدن ده میلیارد ریال کاهش ارزش سرمایه گذاری ها به دلیل تامین نظر حسابرس در گزارش سال مالی 1394/12/29 بر اساس استاندارد حسابداری مبنی بر عدم لزوم محاسبه ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها در شرایطی که مجموع سبد سرمایه گذاری دارای سود می باشد، بوده است در حالی که در گزارشات قبلی بر اساس نظر آن زمان حسابرس نسبت به شناسایی و احتساب ذخیره کاهش ارزش برای تک تک اقلام سبد سرمایه گذاری اقدام شده بود. و در خصوص 12 میلیارد ریال زیان اعلام شده در گزارش 9 ماهه از محل معاملات سهام و صفر شدن آن در عملکرد پایان سال مالی نیز موضوع فوق ناشی از معاملات بعد از تاریخ 1394/09/30 و تغییر نتایج حاصل از فعالیت های سرمایه گذاری در این بازه زمانی بوده است.

4- در خصوص اختلاف سرفصل سود سپرده های بانکی در دوره 9 ماهه و سالیانه حسابرسی نشده، به استحضار می رساند که مبالغ در زمان ثبت اطلاعات در سامانه کدال به اشتباه در سرفصل بلند مدت درج شده که این مورد در زمان انتشار صورت های مالی حسابرسی شده اصلاح خواهد شد.





:: برچسب‌ها: اخبار بورس , بورس تهران , بازار سهام تهران سهم مناسب خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: